Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

Throwback: 12 jaar geleden vloog Spiderman al over het scherm

Posted on December 13, 2021

12 jaar geleden vloog Spiderman over het scherm van de bezoekers van Nu.nl

In een zolderkamer op de Keizersgracht ontwikkelden we deze advertentie.. En heel eerlijk: wij vinden de advertentie toch nog steeds heel gaaf.

In de tussentijd is er wel wat veranderd. Het zolderkamertje is een kantoor geworden. En op technisch vlak zijn er ook een hoop zaken anders. Een impactvolle uiting werd specifiek voor 1 website gemaakt, in een site-specifiek template waarna wij een 'audit' deden en de tags naar de uitgever gingen die dit vervolgens live zette.

In het huidige ecosysteem is een Rich Media campagne live zetten vaak een ander proces. Campagnes worden meestal programmatic ingezet op verschillende websites in een DSP. Vanaf dat moment gaan Weborama creatives door een wirwar van platformen en exchanges. Allemaal met een eigen businessmodel en dito certificatieproces.

Maar.. Wat soms even weg was, is nu ook weer terug: de creativiteit. Het blijft gaaf om te zien dat dik 12 jaar geleden Spiderman ook al over het beeldscherm vloog.

Wat vind jij? Blijft een te gekke campagne toch?