We vieren een mijlpaal - Execute bestaat 1 jaar! Bijna een jaar geleden hebben we Execute, onze nieuwste service binnen Weborama, gelanceerd. Als waardevolle toevoeging aan onze ervaring in rich media technologie, biedt Execute een uitgebreide en efficiënte ondersteuning gedurende elke fase van het rich media proces, met expertise in creatieve productie, media inkoop en campagnebeheer.
Ter ere van dit jubileum spraken we met Larissa, Product Owner van Execute, voor inzichten in de mogelijkheden, voordelen en toepassingen van Execute in het afgelopen jaar. Of je nu nieuw bent in de wereld van high impact ads of een vertrouwde klant, Larissa deelt haar kennis om je te begeleiden naar succesvolle rich media campagnes die jouw doelgroep aanspreken.
Wat is Execute?
Execute is een all-in Rich Media dienstverlening op het gebied van creatieve productie, media inkoop en campaign management. Dit betekent dat wij alles voor jouw digitale campagne van A tot Z uitvoeren, inclusief de mediaplanning, -inkoop, creatieve productie, real-time monitoring en optimalisatie. Ons team van specialisten neemt de uitdagingen van het digitale advertentie ecosysteem weg en zorgt voor het behalen van de gewenste resultaten. Afgesproken budget, timings, KPIs, strategie en formaten worden volledig uitgevoerd tegen vaste transparante fees.
Waarom zou ik Execute gebruiken?
Het digitale advertentie ecosysteem is complex en kan uitdagingen met zich meebrengen voor marketeers. Hierdoor worden vaak beperkende advertentieformaten gebruikt die niet altijd een unieke ervaring bieden aan de doelgroep. Bovendien is er vaak een tekort aan tijd, juiste tools en resources. Om deze uitdagingen weg te nemen, hebben wij alle diensten gebundeld tot een nieuw product genaamd Execute. Met Execute kunnen wij een digitale campagne van A tot Z uitvoeren en daarmee de uitdagingen van online marketeers wegnemen. Dit is vooral handig als je zelf krap in tijd of handen zit en graag het Rich Media budget en de campaign management wil uitbesteden. Ons team neemt letterlijk werk uit handen tegen duidelijke vaste afspraken.
Hoe werkt Execute?
Om gebruik te maken van Execute, kun je het team briefen met jouw campagnedoelstellingen, materialen en budget. Vervolgens ontvang je een volledig voorstel, inclusief formaten, bereik, volumes en verwachte resultaten. Afhankelijk van de beschikbare middelen duurt het 5-8 werkdagen inclusief feedbackrondes om jouw advertenties tot leven te brengen. Na goedkeuring van de banners wordt de campagne opgezet en real-time gecontroleerd om aan de verwachte resultaten te voldoen.
Hoe snel kan mijn campagne live gaan als ik akkoord ga met het voorstel?
De mate waarin de campagne live kan gaan, ligt aan de complexiteit van de banners. Hoe complexer de banners, hoe meer tijd voor productie nodig is. Wanneer de campagne last minute wordt besloten, zijn er ook mogelijkheden. Hierbij kan onze Easy Rich Media tool worden ingezet, waarmee zelfs met minimale assets high-impact formaten kunnen worden opgemaakt. Op dezelfde dag kan de campagne al live staan, zolang de tracking beschikbaar is. Bij normale omstandigheden duurt het meestal tussen de 5 en 8 werkdagen om jouw campagne op te zetten en live te gaan.
We begrijpen dat deadlines altijd een uitdaging kunnen zijn en daarom zetten we ons in om zo snel mogelijk live te gaan met jouw campagne. Neem gerust contact met ons op, dan kunnen we samen de beste aanpak bespreken en ervoor zorgen dat jouw campagne op tijd live staat.
Wat zijn de internationale mogelijkheden?
Wij bieden Rich Media formaten aan die kunnen draaien in België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Naast deze landen zijn er ook mogelijkheden in Zwitserland, Denemarken, Zweden, Ierland en Spanje. Sommige Rich Media formaten kunnen in meerdere landen worden ingezet, terwijl andere formaten specificaties hebben die alleen gelden in een bepaald land. We kunnen hier altijd in adviseren en kijken naar de beste opties voor jouw internationale campagne.
De campagne gaat live, hoe kan ik dat volgen en wat kan ik verwachten tijdens de looptijd?
Aanvullend op de tussentijdse evaluaties en de mogelijkheid om de performance te volgen in Weborama Campaign manager (WCM), kun je ook verwachten dat ons team van specialisten proactief meedenkt en bijstuurt waar nodig om ervoor te zorgen dat de campagne de gewenste resultaten behaalt. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat we aanbevelingen doen voor targetingopties of creatieve aanpassingen voorstellen om de campagne te optimaliseren. We staan altijd voor je klaar om te zorgen dat de campagne een succes wordt.
De campagne staat live, maar ik wil de datum of budget veranderen. Kan dat?
Ja, neem contact op met je contactpersoon.
Wat kun je verwachten na afloop van de campagne?
Wanneer de campagne is afgelopen, ontvang je een uitgebreide rapportage. Evaluaties omvatten resultaten op KPI's, creatieve heatmaps en interactie cijfers.
Kan ik de data onboarden in mijn eigen dashboard?
Wij realiseren ons dat het monitoren van de prestaties van je campagne van essentieel belang is om je doelstellingen te behalen. Daarom bieden wij verschillende opties aan om dit zo eenvoudig mogelijk te maken. Afhankelijk van het dashboard dat je gebruikt, kunnen we de performance data per formaat automatisch doorsturen. Bijvoorbeeld met onze Campaign Manager (WCM), waarbij gebruik gemaakt kan worden van de API en mailfunctie. Maar wat ons onderscheidt, is onze service en het gemak dat we bieden. Zo leveren we duidelijke rapportages in de vorm van slides, waarmee je in één oogopslag de prestaties van jouw campagne kunt zien. We adviseren om gebruik te maken van onze expertise en het gemak van onze rapportages, zodat jij je kunt richten op het behalen van je doelstellingen.
Heb je specifieke vragen die niet in deze FAQ worden behandeld, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via sales@weborama.nl.