Vanaf nu kunnen marketeers en adverteerders op een laagdrempelige manier adverteren met spelvormen in display campagnes! Spin het rad voor prijzen, koppel de juiste memory kaarten, test je kennis of doe een persoonlijkheidstest om te zien welk product bij je past.
*Mock-ups van de verschillende games
Waarom?
Rich Media campagnes hebben vaak al game kenmerken die engagement aanwakkeren. Elementen van Pacman, Pong of Space Invaders komen regelmatig voorbij. Deze gamificatie van advertenties is sinds 2018 echt gegroeid en die trend zal de komende jaren doorzetten (MarketsandMarkets Analysis, 2021). De spelvormen houden de aandacht van de gebruiker langer vast, prikkelen de gebruiker, verhogen merkherkenning en verlagen stress (Educraft, 2019).
Maatwerk verleden tijd
Waar veel marketeers echter tegenaan lopen bij spelvormen in Rich Media, is het maatwerk en de kosten die daarbij komen kijken. Deze belemmeringen zijn vanaf nu verleden tijd omdat Weborama dit all-in aanbiedt. Playable Ads zijn inclusief creatie, spelvoorwaarden, eventueel media en uitgebreide campagne rapportages met leads. Deze game advertenties zijn expandable en bieden een fullscreen ervaring op elk device. Prettig voor gebruikers is dat de pagina niet wordt verlaten tijdens het spelen van de game.
Hoe werkt het?
Weborama ondersteunt bij alle facetten van een spelcampagne. Om te achterhalen welke spelvorm past bij jouw merk, doelgroep en campagne gaan we van tevoren in overleg.
We bespreken de mogelijkheden, wensen en de beschikbare creative assets. Dit vormt de kick-off van jouw game campagne.
Op het moment bieden we 4 spelvormen aan, welke flexibel ingevuld kunnen worden:
Spin the wheel, Personality test, Memory Game en de Quiz.
Spin the wheel
Draai aan het rad en pak de prijs! Elke gebruiker wint iets, en de adverteerder wint affiniteit.
Creëer een geluksgevoel bij de gebruiker en maak daar gebruik van. Bekijk hier een video om het spel in werking te zien, of probeer het spel zelf!
*ABN-AMRO Mock-up
Personality test
Doe de test om te ontdekken welk product of dienst bij je past. Gebruikers krijgen een aantal vragen om een beter beeld te krijgen wat het beste past bij hun persoon. Voor zowel gebruiker als adverteerder biedt de test gekwalificeerde inzichten waarmee je verder kunt en kunt belonen op maat. Bekijk hier een video om het spel in werking te zien, of probeer het spel zelf!
*BMW Mock-up
Memory game
Zoek de gelijke kaarten en win! In deze nostalgische memory game koppelen gebruikers de juiste kaarten aan elkaar. Zo kun je de gebruiker een korting of prijs laten verdienen, wat het winnende gevoel specialer maakt dan het simpelweg uitdelen. Bekijk hier een video om het spel in werking te zien, of probeer het spel zelf!
*Albert Heijn/ Budweiser Mock-up
Quiz
Test je kennis en win! Gebruikers kunnen zo meer te weten komen over je merk of over nieuwe producten. Ook kun je via deze weg inzichten verkrijgen in de mening of wensen van je doelgroep. Deze quiz is daarnaast goed te gebruiken voor speciale win-acties of evenement gerichte campagnes. Bekijk hier een video om het spel in werking te zien, of probeer het spel zelf!
*TOTO Mock-up
Zit hier een spelvorm tussen die perfect aansluit bij jouw merk of campagne?
Neem contact op met sales@weborama.nl om jouw Playable Ad campagne te bespreken.
Voor meer informatie kun je ook dit deck bekijken.
Zit hier nou nèt niet de spelvorm tussen die jij zoekt? Bericht ons dan zeker ook met je wensen!
We zullen steeds meer verschillende spelvormen aanbieden. Wellicht zijn we al erg ver met de spelvorm waar jij naar zoekt.