Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

Designer vs developer. Wie zet ik wanneer in?

Posted on December 07, 2021

Wanneer is iets typisch werk voor de designer en wanneer heb je echt een developer nodig?

We vroegen het aan Benjamin Spies, onze Team‑Lead Client Support. ‘We praten hier natuurlijk over Rich Media banners. De expertise van Weborama. Banner is een containerbegrip; een verzamelnaam voor verschillende online reclamemogelijkheden. Van groot tot klein, van een eenvoudige afbeelding tot een compleet animerende site-takeover met animatie, video en uitklappende onderdelen.’

In de meeste gevallen stuurt een marketingafdeling een designer aan die afbeeldingen en productpresentaties maakt. Voor folders, printadvertenties, noem maar op. Maar online werken we met HTML.

En dat is een hele andere vaardigheid.

HTML is een andere taal. Dit is de expertise van een developer.

Benjamin: ‘Stel je het voor als een kijkdoos. Daar werk je met diepteverschillen. Alle losse onderdelen in een kijkdoos kun je zo neerzetten dat ze het beste tot hun recht komen. En door iets wat verder naar voren, of naar achteren te zetten krijg je een mooie compositie.’

Een geavanceerde banner werkt net zo, met alleen één afbeelding als banner kan dit niet.

Om het design online er ook mooi uit te laten springen heb je een developer nodig. Die weet precies hoe het technisch ingeregeld moet worden.

Dus om erachter te komen wanneer je ook een developer nodig hebt, stel je de vraag: wil ik een opvallende, aantrekkelijke en technisch uitgebreide banner? Dan heb je niet alleen een designer maar ook een developer nodig!

Maar wees gerust, we bieden ook steeds meer mogelijkheden aan waarmee een designer ook Rich Media creaties kan ontwikkelen. Dit kan bijv. met onze Easy Rich Media formaten. Alleen horen de geavanceerde onderdelen van Rich Media wel vaak echt bij een developer.