Wij hebben flink wat vragen afgevuurd op adverteerders, mediabureaus, uitgevers en creatieve bureaus. En dit is de top 3 aan conclusies waar jij rekening mee moet houden dit jaar:
3D content, shareable post en AR. Hier zijn de bollebozen uit de markt nu al mee bezig. Dus wil je niet veranderen in een oubollige adverteerder? Verdiep je dan nu alvast in 3D advertenties!
Cookieloos adverteren is de grote, nieuwe uitdaging. Vorig jaar was 23% bekend met dit fenomeen. Maar na de aankondiging van Google om cookies in de ban te doen, is dit percentage gestegen naar ongeveer 50%. Dus lees je hierover in. En vergeet ook niet te lezen over het alternatief: contextueel adverteren.
Een grote groep gebruikt Rich Media om awareness (91%) te creëren. Maar je kan je pas echt onderscheiden door Rich Media in te zetten om interactie (27%) aan te gaan. Dit gebeurt relatief gezien nog niet vaak. Dus voeg je bij de pioniers op dit gebied & begin jezelf te onderscheiden! Hoe? Zie hieronder het voorbeeld van Vattenfall!
Hopelijk heb je wat aan de tips! En wil je het hele rapport vol met leringen voor de advertentie-toekomst lezen? Download het rapport hier