Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

Goodbye 2020 and welcome 2021

Posted on December 22, 2020

Het is december en dus tijd voor een terugblik op een gek jaar en natuurlijk kijken we vooruit naar 2021 waar we positieve verwachtingen van hebben. 2020 is het jaar waar de branche zich na een flinke dip herpakt heeft met een positieve insteek, maar ook een jaar met veel (blijvende) veranderingen. Gelukkig waren er naast Corona pieken ook technologische en creatieve uitschieters en kunnen we terugkijken op mooie introducties van nieuwe formaten, technieken en collega’s. Lees snel verder.

Nieuwe collega’s

Dit jaar hebben wij drie nieuwe collega’s mogen verwelkomen: onze developer Kyriakos en twee client support collega’s Jim en Lenna die beide op afstand zijn begonnen. Een vreemde tijd natuurlijk om bij een bedrijf te starten, maar als we Jim mogen geloven is Weborama zelfs in dit soort tijden een leuk en gezellig bedrijf om bij te werken en denkt hij zijn collega’s ondertussen goed te kennen, hier komen we later in 2021 nog wel achter…

Interessante informatie

Naast personele vernieuwing hebben we ook weer ons jaarlijkse Rich Media onderzoek uitgevoerd onder onze klanten waaruit vijf duidelijke learnings naar voren kwamen en schreven wij stukken over onze HTML5 templates, het gebruik van custom events in creaties, waar je op moet letten bij een online banner, de niet onbesproken Heavy Ad Interventions in Chrome en gaven we 5 tips voor online advertising in crisistijd. Neem de tijd om ze even terug te lezen de komende tijd, ze zijn de moeite waard.

Rich Media formaten vernieuwd

Naast de artikelen die we met je hebben gedeeld, zijn er ook weer nieuwe formaten gelanceerd of bestaande formaten vernieuwd. Op het gebied van reserved proposities hebben we natuurlijk de vernieuwing van de HPTO XXL op Marktplaats, is de Superheader Plus bij FD media gelanceerd en zijn de reserved proposities bij DPG en Mediahuis vernieuwd. Alle grote proposities zijn nu cross-device voor web en app. Op het programmatic vlak was er de intro van de APTO XL, de Mobile Portrait Ad met de varianten slider en video en hebben we de Mobile Portrait Shoppable video gelanceerd waar we steeds meer leuke en interessante variaties van zien. Last but not least, hebben we de afgelopen maand EZ Rich Media gelanceerd waarmee je makkelijk en snel interactieve designs kunt maken zonder aan HTML en code te denken. Met mooie designs en video kun je al snel een vijftal mooie programmatic formaten lanceren binnen onze marketplace en daarbuiten.

Impact Marketplace neemt een vaste plek in

Impact, de grootste Rich Media marketplace van Nederland, wordt steeds meer een vast onderdeel binnen branding campagnes waarbij je gewoon met één Deal ID op alle belangrijke websites een maximaal bereik kunt genereren vanuit je eigen DSP. We zijn erg blij om te zien dat Impact zich blijft uitbreiden met nieuwe aangesloten publishers. Afgelopen zomer heeft naast Infoplaza, DPG Media zich ook aangesloten waardoor 11 belangrijke titels zijn toegevoegd naast de al bestaande 600+ websites.

2021: Enrich and Engage

Tijdens de afgelopen maanden hebben ook wij veel tijd gehad om na te denken over wie we zijn, wat we doen en waarom we nou eigenlijk doen wat we doen met zoveel plezier en inzet. We leggen het je graag uit in een video en hopelijk kunnen wij hiermee onze liefde en passie voor Rich Media met je delen. Laat vooral weten wat je ervan vindt en of je ons hierin herkent.

Innovatie en interactie

Het nieuwe jaar zal ook meer dan ooit in het teken staan van Rich Media innovatie op het gebied van systemen en tools, maar ook in nieuwe formaten en features die in dienst staan van user engagement op mobiel. Begin januari start onze nieuwe Sales Manager Impact die verder aan de slag gaat met de mogelijkheden binnen de marketplace en ook komend jaar zullen er meerdere titels en formaten toegevoegd.

Meer kennis delen

Hiernaast hebben we sinds kort een nieuwe manier van benchmarken opgezet waardoor de analyses nóg interessanter worden met concretere data per formaat, inkooptype en vertical. Je kunt van ons, naast terugkerende artikelen op onze website, ook meer workshops en trainingen verwachten om nog meer kennis met jullie te delen. Uiteraard gaan we weer een Rich Media onderzoek uitvoeren waar we je hulp goed bij kunnen gebruiken en delen we erna alle uitkomsten in een uitgebreid rapport.

Vernieuwde tools

Qua tools wordt onze nieuwe Previewer, die al een tijd in beta uit is, definitief gelanceerd om het testen en delen van je creaties nog makkelijker te maken en daarnaast gaan we onze Weboshowcase helemaal vernieuwen. Ook komt er voor Impact Marketplace een handige tool voor het bouwen van de whitelists voor jouw deals, en gaan we het testen van de nieuwe EZ Rich Media formaten zo makkelijk mogelijk maken voor je.

Cookieloos en contextual targeting

2021 wordt in onze ogen ook echt het eerste cookieloze jaar. Ondanks dat Chrome nog niet cookieloos is, is het beter om dat wel alvast zo te beschouwen en aan de slag te gaan met nieuwe manieren van targeting. Over de toekomst zonder cookies hebben we al eerder informatie gedeeld waar wij komend jaar natuurlijk verder op in gaan. Contextual targeting op basis van semantic AI, biedt nu al uitstekende alternatieven voor targeting zonder cookies dus wij komen hier zeker op terug.

Successen vieren

Net als iedereen verlangen ook wij naar het moment dat onze branche komend jaar weer bij elkaar langs mag komen om kennis te delen en vraagstukken op te pakken, om met elkaar de feestjes te vieren en om stil te staan bij de gezamenlijke successen die de vaak weer het vertrekpunt zijn voor de eerstvolgende innovatie. Wij zijn er bijna, nog even volhouden!

We wensen je hele fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2021.