Deze week gaat bij Weborama NL de eerste Augmented Reality (AR) banner live voor Cupra. Samen met Mediacom, Greenhouse en onze partner Eyefun zijn wij de uitdaging aangegaan om voor het eerst een 3D display banner met AR te gaan draaien.
Nu is AR welbekend binnen de wereld van Snap en TikTok maar buiten deze ecosystemen komen AR features in mobile ads weinig voor.
Het gebruik van 3D objecten in banners proberen wij al onder de aandacht te brengen sinds de Audi case (Gouden Spin) en nu WebAR (AR in de browser of app) qua ondersteuning toegankelijker is geworden door updates van de verschillende browsers en besturingssystemen, zijn er niet veel redenen meer om dit niet te proberen.
De uitdaging van 3D objecten in banners is om alles licht te houden zonder dat ze te veel aan realisme en kwaliteit verliezen. Lichtheid is ook belangrijk om de banner snel in te laden. Je wilt immers zo snel mogelijk met het 3D object gaan spelen door te scrollen of interactie aan te gaan en niet ergens op klikken voordat het kan. 3D in autoplay dus. Doordat we gebruik maken van bekende libraries zijn deze banners minder kostbaar dan vergelijkbare technologieën van derden.
Wij zijn heel blij met de banners en zijn dan ook benieuwd naar de resultaten qua time spend in AR en de interactierates in het algemeen. De banners draaien op mobiel maar technisch kunnen ze ook automatisch op een desktop omgeving draaien zonder AR optie.
Bekijk de banner en probeer zelf uit door onderstaande QR code met je mobiel te scannen, of klik [hier].
Er zijn meerdere AR banners in de maak op het moment. Neem contact op als je hier meer over wilt weten. Je kunt ons mailen via sales@weborama.nl of bellen op 020 524 66 90.