Als het gaat om dynamic creatives of social ads dan is het product vaak de creative. Weliswaar zijn logo, CTA, en vaste huisstijl een must have, maar uit onderzoek van UX bureau Braingeneers wijst dat gezichten juist de aandacht trekken.
Gebruik herkenbare gezichten
Wil je dus je product of dienst onder de aandacht brengen in ads, gebruik dan zeker in de eerste seconden van de animatie herkenbare gezichten. Hieronder twee zogenaamde predictive heatmaps die aangeven waar gebruikers naar kijken (op basis van machine learning aan de hand van duizenden geteste afbeeldingen).
Wil je van jouw ads wat van deze heatmaps ontvangen, dat kan! Laat het ons even weten via sales@weborama.nl.
Uit eerder neuro- en eyetracking onderzoek (2020) van STER, in samenwerking met Unravel, bleek ook al dat key visuals en ‘gezichten die de camera inkijken' op display ads zorgen voor veel stopping and pulling power. Focus op deze gezichten zorgt voor ‘hoge scores van verlangen’, dus maak daar gebruik van!
Mobiel
Zeker op mobiel waar de viewability korter is dan op desktop is het zaak om deze gezichten sneller te tonen en dan snel naar het product of de boodschap te gaan. Zeker ook omdat mobiel een zeer persoonlijk device is: dichtbij en als je het gebruikt raak je het constant aan. Kortom, het prikkelt de zintuigen heel direct.
Gelukkig zien wij op mobiel veel sterke voorbeelden waar personages je echt aanspreken om interactie aan te gaan. Bekende voorbeelden zijn de ‘BN’ers in rode bodywarmers’ van de Nationale Postcode Loterij en ‘ex-voetballer & ex-trainer BN’ers’ van de TOTO reclames. Dus mocht je video's produceren, houd hier dan rekening mee! Hieronder wat voorbeelden op een rij hoe je het gebruik van gezichten kunt implementeren.