Na een bijzonder kwartaal dat in het teken stond van Corona perikelen, is het tijd om de benchmarks op te maken voor Rich Media. Afgelopen kwartaal waren veel adverteerders terughoudend met budgetten voor Rich Media en dat zagen we ook in de variatie aan formaten. Er werden veel dezelfde formaten ingezet die in het verleden ook goed scoorden, vandaar dat dit benchmark rapport ook anders in elkaar zal steken dan jullie van ons gewend zijn. We zullen een eenvoudige onderscheid maken tussen de populairste formaten op desktop en mobiel. Wat zijn de resultaten van deze formaten in Q2?
Zoals altijd maken we een benchmark analyse van alle campagnes die via Weborama NL draaien. Dit rapport is dan ook gebaseerd op alle campagnes uit de periode van 1 april t/m 30 juni 2020. De benchmarks worden toegelicht aan de hand van drie metrics: CTR, Engagement rate en Viewability rate. Hierbij staat de Engagement rate voor alle opzettelijke interacties van de gebruiker (clicks, buttons, vergrotingen, video controls). Daarnaast wordt er bij Viewability rate gekeken volgens de MRC standaarden.
Benieuwd naar de benchmarks van het afgelopen kwartaal? Download het rapport hier
Mocht je vragen hebben, neem dan contact met ons op sales@weborama.nl
Ps. de benchmarks van Q1 2020 kun je hier vinden.