Het eerste kwartaal van 2020 is voorbij en dus is het traditiegetrouw tijd om de benchmark analyse te publiceren van de populairste Rich Media formaten. Welke formaten scoren goed op kliks, interactie en zichtbaarheid? De laatste 3 weken van maart waren tijdens ‘Corona tijd’, maar doordat veel campagnes in die weken gepauzeerd werden, heeft dat amper invloed gehad op de benchmarks. Inmiddels zien we ook dat adverteerders de draad weer op pakken en starten nu juist campagnes om hun steentje bij te dragen.
Zoals altijd maken we een benchmark analyse van alle campagnes die via Weborama NL draaien. Dit rapport is dan ook gebaseerd op alle campagnes uit de periode van 1 januari t/m 31 maart 2020. Het eerste kwartaal is ten opzichte van het laatste kwartaal een rustigere periode omdat er minder ‘speciale’ dagen zijn en consumenten hebben in december vaak al veel besteed. Ondanks dat wij ongeveer 50 formaten hebben focussen wij ons op de 10 populairste en kijken naar CTR, Engagement en Viewabilty. Nieuw in het rapport is het opsplitsen van de verschillende APTO varianten en het onderscheid in video.
Benieuwd naar de benchmarks van de 10 populairste formaten in het afgelopen kwartaal? Download het rapport hier
Mocht je vragen hebben, neem dan contact met ons op sales@weborama.nl