De komst van de iPad in 2010 markeerde een einde aan de klassieke expandable banners die altijd zo populair waren. Expandable skyscrapers en leaderboards, wie herinnert ze nog? Tablets zouden massaal desktops vervangen en navigatie zou voortaan met de vingers gebeuren en niet met de muis. Desktop browsen is hopeloos ouderwets toch? De feiten zijn anders. Tablets worden voornamelijk gebruikt om hun apps en niet om hun browsers. Slechts 7% van al het NL webverkeer verloopt via tablets, en dus is er voor de typische desktop formaten als billboards en halfpage ads zeker een toekomst voor de expandable variant.
Vandaar deze brand new versie: de billboard launch. Launch rates van 15% en meer zullen door de kleine vertraging niet meer gehaald worden met deze nieuwe generatie expandables, maar als adverteerder ben je dan ook op zoek naar de kwalitatieve interacties die zo bepalend zijn voor de interactie ratios waar we graag mooie cases mee willen maken. Naast de billboard is deze ook beschikbaar als Halfpage 300x600. bij o.a TMG, Persgroep, Sanoma en Mannenmedia. Direct of op Deal ID. Neem contact op als je hier meer over wilt weten.
Billboard Launch from Weborama Nederland on Vimeo.