Ben jij up to date over onze laatste template specificaties en mogelijkheden? Als support team krijgen we regelmatig vragen waaruit blijkt dat dit nog niet overal het geval is. Dus, wil ook tijd besparen en meer effect uit je rich media campagne halen? Doe je voordeel met de onderstaande tips en trics.
- Gebruik altijd de laatste versie van het template
Het Weborama Template is continu in ontwikkeling om voor de juiste weergave van jouw campagnes te zorgen. Daarom is het verstandig deze altijd bij Client Support of Technical Support op te vragen. Heb je het template gekregen via een cliënt, maar weet je niet zeker of dit de laatste versie is? Dan kan je dit voor de zekerheid ook beter even navragen via support@weborama.nl. Op deze manier weet je zeker dat het juiste template wordt gebruikt.
De reden hiervoor is dat je op deze manier altijd over de juiste versie van het Template beschikt. Onze ervaring leert namelijk dat er in het verleden nog wel eens een update vergeten werd te downloaden (met alle gevolgen van dien).
Gebruik je het Weborama Template helemaal niet? Dat is aan jou, maar dan loop je wel flink wat voordelen mis. Het template is namelijk zeer eenvoudig in het gebruik, waardoor zelfs minder technische mensen meteen aan de slag kunnen. Zie het als een lege kleurplaat. Jij hoeft het alleen nog maar mooi in te kleuren met je creatie.
Overige voordelen:
-Het template staat meer assets toe dan de meeste andere partijen
-Je kan zwaardere banners inzetten
-We passen meer metrics toe dan een standaard ad-server
-Reporting is altijd inclusief
2) Maak je ads bijzonder met extra features
- Onze videoplayer is tot in detail te customizen - je kan het zo simpel of uitgebreid inrichten als je wilt
- Gewenste interactiemomenten meetbaar - alle gewenste vormen van interactie zijn mee te meten aan de hand van events
- De store locator - met gebruik van een store locator kunnen bezoekers naar de dichtstbijzijnde winkels van de adverteerder geleid worden
3) Zorg voor de ideale workflow
We krijgen wel eens de vraag hoe we precies te werk gaan, en hoe de perfecte workflow voor de creatie van een campagne er uitziet. De ideale workflow voor het plaatsen van een campagne (inclusief uitleg) kan je vinden op onze support-pagina. Zo gaan we samen efficiënt te werk.
4) Speel in op de actualiteit
Zoek je naar een manier om je advertenties nog meer te laten opvallen? Speel dan eens in op de actualiteit! Ook dat kan eenvoudig met onze templates. Met behulp van een XML-bestand kunnen er zonder onze tussenkomst aanpassingen worden gedaan in het materiaal. Dit kan met zowel tekst als afbeeldingen en video. Zo kun je inspelen op actuele gebeurtenissen in de context van jouw campagne.
Een goed voorbeeld is de campagne voor seizoen 3 van de Netflix-hitserie Narcos. Campagne-banners rond het sluiten van de transferdeadline in het betaald voetbal waren te zien bij verschillende internationale media. De adverteerder kon zelf de tekst aanpassen naar aanleiding van actuele transfergeruchten. Deze miljoenenbedragen koppelden ze slim aan leuke weetjes over Pablo Escobar.
5) Laat met je meedenken
Bij Weborama ben je verzekerd van uitgebreide en uitstekende support. Omdat we het Weborama Template zelf hebben ontwikkeld, kunnen we snel schakelen. Ons support-team denkt daarnaast altijd met je mee. Heb je als creatief bureau nieuwe ideeën? Dan kan je altijd relevante input van ons verwachten. Heb je nog aanvullende vragen? We vertellen je graag meer over de mogelijkheden van onze rich media templates.
Bel ons op 020 524 6690 of mail naar sales@weborama.nl
Voor technische vragen: mail naar support@weborama.nl