In april keken we terug op de ontwikkeling van de Automated Page TakeOver (APTO) waarbij we de vernieuwde versie introduceerden: De APTO + Fullwidth Header.
Dit formaat, waarvan de header nu ongeacht haar positie, aansluit op de skins wordt al regelmatig ingezet en biedt de adverteerder meer creatieve mogelijkheden. Het is dan ook mooi om te zien dat dit vernieuwde template de designers uitdaagt om op een andere manier te laten nadenken over het design van de wallpaper. De creatie wordt nu meer gezien als 1 geheel in plaats van 3 losse onderdelen. In de afbeelding hieronder is dat verschil goed te zien.
Oude APTO (met leaderboard)
Nieuwe APTO (met fullwidth header)
Videoland – De 12 Van Oldenheim
In deze uiting van Videoland kun je duidelijk zien dat het formaat nu één geheel is. De achtergrond van de wallpaper loopt mooi over in de header. Ook is er gebruik gemaakt van sticky skins en een subtiele animatie in de skins on hover. De animatie is zelfs zo geprogrammeerd dat deze zich naar de positie van de muis toe animeert.
Centralpoint – HP Probook 400 G4
In deze uiting voor Centralpoint komt vooral naar voren dat je creatief kunt blijven met de lagen boven de gedeelde achtergrond. Het product en de belangrijke CTA’s bewegen in deze uiting mee tijdens het scrollen, terwijl de achtergrond aaneengesloten blijft. Een subtiele manier om meer impact te creëren.
Bol.com Vaderdag
Ondanks dat in deze uiting voor Bol.com niet zozeer gebruik is gemaakt van een bijzondere achtergrond kun je zien dat creatief bureau het canvas heeft gebruikt als geheel. De communicatie wordt alleen vanuit de header gedaan en in de skins zijn verschillende producten gebruikt. Daarnaast scrollen de producten mee tijdens het scrollen. Waar voorheen in elk onderdeel van de APTO hetzelfde werd getoond is het canvas nu een clean geheel.
KPN Fox Sports eredivisie
Mooi aan deze uiting van KPN Fox Sport is dat de skins verdeeld zijn per club. De tegenstanders staan nu als het ware lijnrecht tegenover elkaar. De header hoeft in dit geval niet veel informatie te bevatten, omdat de skins perfect met elkaar worden verbonden. Ook heeft creatie gekozen om maar 1 CTA in de uiting te verwerken.
Biotherm - Aquasource
In deze uiting voor Biotherm komt vooral naar voren dat er veel ruimte is voor creatie. Door het gebruik van beelden van hoge kwaliteit in combinatie met sterke copy kun je duidelijk zien dat dit gaat om een formaat met veel impact. Het bereik is enorm en kan op 99% van alle publishers websites waarmee wij werken draaien.
Interesse in dit formaat? Neem gerust even contact op. We helpen je graag!