Deze zomer introduceerde we een Brand New formaat: de CanvasAd. Een fullscreen uiting, speciaal voor mobile, ontworpen om verticaal te scrollen. De mogelijkheden na de click, in de fullscreen uiting zijn vrijwel eindeloos. Wat zijn enkele voorbeelden en hoe hebben deze gepresteerd? Lees hieronder de benchmarks en onze Top 3.
CTR | 0,13% |
Interactie Rate | 1,22% |
Expand Rate | 0,32% |
Visibility Rate | 46,83% |
Visibility Time (avg) | 24,00 sec |
Enkele voorbeelden
Samsung S8 > Campaign of the month nominee
Wanneer Samsung een nieuwe telefoon lanceert weet je dat ze met een prachtige en tot in de detail geperfectioneerde campagne komen. Voor de lancering van de flagship Galaxy S8 heeft Samsung een CanvasAd ingezet die na een opvallende call to action “Unbox your phone” opent met een spectaculair onderwaterbeeld. Het moge duidelijk zijn: dit apparaat is waterdicht. De verschillende features van de telefoon worden per slide, met prachtige subtiele animaties, gepresenteerd. De laatste slide bevat een interactieve feature (slider) met de verschillende kleuren van de telefoon.
Kong > Awareness
De Kong campagne voor de nieuwe skull island film was niet alleen een prachtige creatie met subtiel animerende zee onder een indrukwekkend kleurenpalet, maar de creatie leende zich ook perfect voor het doel van de campagne: awareness creëren voor de nieuwe film. Zo kon de gebruiker de trailer van de film bekijken en een korte plot teaser lezen. Daaronder volgde een productaanbod (koop de film via bol.com) om vervolgens door middel van een slider de karakters uit de film te presenteren. Deze CanvasAd heeft met indrukwekkend design, sliders en video optimaal gebruik gemaakt van het awareness karakter van de CanvasAd.
MyTheresa > Performance
MyTheresa heeft het anders aangepakt en de CanvasAd gebruikt om conversie te verhogen. Onder het prachtige sfeerbeeld is de slider gebruikt om het productaanbod te presenteren. Om gebruiksgemak te vergroten en conversie te bevorderen is achter elk product een eigen click naar het product in de webshop gezet. Dit is ook een uitgemeten kans voor marketeers om te zien welk product goed in de smaak valt want meten hoeveel clicks er waar gevallen zijn. Tenslotte is er een video toegevoegd om de aandacht op de webshop MyTheresa te vestigen. Dit is een prachtig voorbeeld van een performance campagne.
Conclusie
Uit deze benchmarks blijkt dat de CanvasAd zich perfect leent voor awareness campagnes. Met een gemiddelde visibility van 24 seconden heb je zowel de tijd als de ruimte om je publiek middels interactieve storytelling kennis te laten maken met jouw product of merk. Wil jij ook een CanvasAd inzetten in jouw nieuwe campagne? Neem contact op met ons client support team voor de mogelijkheden en ons template. Wil je nog meer voorbeelden zien ter inspiratie? Check onze Weboshowcase.