2015
Het jaar van mobile rich media, mobile conversie, de mobile responsive site, HTML5 en de adblocker. Het jaar waarin wearables en masse geïntroduceerd werden, het aantal smartphone bezitters bleef toenemen (80%) terwijl het aantal tabletgebruikers stagneerde (65%)[1]. Het jaar waarin wij ons een leven zonder mobiel niet meer kunnen voorstellen. Adverteerders zien deze shift ook en zetten meer mobile rich media campagnes in. Of toch niet?
Mobile Rich Media benchmark rapport
Tijd om de balans op te maken. Hoe hebben bovenstaande ontwikkelingen zich geuit in behaalde campagne resultaten op smartphones en tablets? Hieronder een greep uit onze inzichten van het Weborama Mobile rich media Benchmark rapport over 2015:
- Interactieve campagnes scoren beter dan standaard campagnes.
- Grote formaten zijn populair onder uitgevers en bieden meer interactieve mogelijkheden.
- De verdeling iOS / Android ligt gelijk op smartphone. Op tablet staat iOS aan kop.
- Steeds meer devices draaien op een up-to-date besturingssysteem.
- Video wordt ingezet in 20% van de mobiele campagnes.
En wat heeft 2016 voor ons in petto? Mobile first zal langzaam overvloeien in mobile only. De wearables en virtual reality trends blijven toenemen en zullen hun eerste stappen nemen in de advertising markt. Voor Weborama wordt het ook een interessant jaar. Wij zullen onze Weborama Advertising SDK lanceren en onze data technologie verder ontwikkelen.
Je kunt het volledige Mobile Benchmark Rapport gratis downloaden. Neem contact met ons op om deze te ontvangen. Ben je al ingeschreven? Dan heb je in de nieuwsbrief een rechtstreekse link ontvangen.
[1] http://spot.nl//wp-content/upl...