Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

Mobile advertising biedt unieke mogelijkheden

Posted on April 17, 2015

Mobile advertising mag in een multimediale campagne natuurlijk niet ontbreken. Met onze smartphone brengen wij meer tijd door dan ooit en onze online aankoopgedrag verplaatst zich meer-en-meer van desk- of laptop naar smartphone en tablet. Hier liggen kansen voor merken en adverteerders die vaak nog te weinig worden benut.

Je kent waarschijnlijk wel die knippende, 13-in-een-dozijn banners die vaak onderaan in het scherm van je telefoon verschijnen. Enerzijds vereist het weinig technische kennis, is snel en goedkoop en kan dus relatief snel worden ingezet en naar wens worden aangepast. Anderzijds is het natuurlijk niet echt creatief en de beschikbare ruimte en middelen om je boodschap te communiceren zijn zeer beperkt. Wil je dus als merk echt de interactie met de consument aan gaan dan zal je met iets moois en pakkends moeten komen. Kan dat?

Jazeker kan dat! Zowel op een mobiele webpage als ook in-App zijn er diverse aantrekkelijke mogelijkheden van mobile advertising. Niet met een heel klein tekst bannertje, maar met duidelijke banners die soms zelfs schermvullend zijn. Irritant? Nee, niet als ze voor de gebruiker relevant en visueel aantrekkelijk gemaakt zijn. Het vereist dus wel iets meer aandacht en tijd om tot een mooi concept te komen en je zult ook iets meer moeten besteden aan de creatie hiervan. Het resultaat kan echter zo goed en zo mooi zijn dat de behaalde ROI dit zeker rechtvaardigt. We hebben een aantal voorbeelden voor je opgezocht. Deze voorbeelden kan je met een QR-reader op je telefoon of tablet scannen en worden dan vertoond.

Enkele mobile advertising voorbeelden

Vichy heeft het leuk aangepakt met verschillende versies van hun uiting en speelt daarmee in op het moment dat je je apparaat gebruikt.

’s Nachts kun je deze banner Terwijl overdag dit één
te zien krijgen: van de mogelijkheden is:

Vichy_mobile_nacht Vichy_mobile_dag


Zoals je ziet is het smaakvol gemaakt, en door gebruik te maken van een full-screen layer is er ruimte genoeg voor de boodschap. Check dit maar eens op je telefoon of tablet.

Gebruik de unieke features

Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden, die juist alleen met een specifiek voor smartphone gemaakte uiting hét grote verschil kunnen maken. Zet bv GPS in als extra feature. Wat dacht je van een storelocator voor een landelijke, of regionale winkelketen? Of zelfs plaatselijk: waar is het dichtstbijzijnde verkooppunt van……?

De gyroscoop is een andere unieke mogelijkheid die standaard op een smartphone geactiveerd is. Laat de user zijn telefoon gebruiken om een 360 graden beleving te krijgen. Neem een kijkje binnen in het nieuwe model auto, laat ze op een landkaart aangeven waar de nieuwe vestiging komt of laat een voetbal in het doel schieten om de nieuwe sneaker te promoten.

Krijg je de gebruiker zo ver om de interactie aan te gaan dan heb je er een enthousiaste promotor bij, want gegarandeerd wordt er gepraat over deze bijzondere creaties.