Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

Mobiele conversies verbeteren door deeplinking

Posted on May 05, 2015

Deeplinken naar een product in een webshop is op desktops haast vanzelfsprekend. Op smartphones en tablets is het echter een stuk lastiger.

Recent vroeg ik me af waarom er niet meer Apps ´open´ staan voor deeplinking. Schijnbaar dacht Facebook er het zelfde over en heeft het Applinks initiatief gelanceerd.

Wordt dit de nieuwe standaard die mobiele conversies in stroomversnelling gaat krijgen?

In mijn vorige post schetste ik een paar fictieve situaties hoe een aantal adverteerders hun mobiele conversies kunnen laten toenemen door hun Apps ‘open’ te stellen. Nu zijn er vaak 4 of 5 extra kliks/tikken nodig om te komen tot het punt waar je wil zijn.

De conversiefunnel is onnodig lang en heeft als gevolg dat mobiele conversies achter blijven in vergelijking met desktop. Ik ben en blijf er van overtuigd dat mobiele conversies zullen toenemen als deeplinking van Mobile advertenties naar App zou worden ondersteund.

Het gebrek aan een standaard zorgt ervoor dat deeplinking vooralsnog een utopie blijft.

Kennelijk worstelde Facebook met hetzelfde probleem en heeft in reactie hierop een nieuw open source initiatief aangekondigd: Applinks. Deze techniek maakt het eenvoudig om App to App kliks te realiseren.

Aangesloten partijen

Er zijn al 25 grote Apps aangesloten waaronder Spotify, Dropbox en Pinterest. De eerste reacties zijn erg positief, maar de echte vraag is: Volgen de Apps van (Nederlandse) adverteerders? Of wachten we op een (gezamenlijk) initiatief vanuit Google, Microsoft of Apple?

Wil je advies over een goede mobiele advertentie campagne? Neem contact met ons op. We helpen je graag verder!