Steeds meer advertenties komen via mobile devices (smartphones en tablets) terecht bij de consument. Maar liefst 40% van het dagelijks publiek van de grootste websites in Nederland bestaat uit mensen die via smartphones surfen. Daarnaast komt 50% van deze dagelijkse bezoekers via tablets. Dit is cumulatief meer dan de 85% die via desktops wordt bereikt.
Meer mobiel gebruik
Nieuwe cijfers van online bereikmeter DDMM laten zien dat Nederlanders tegenwoordig beter zijn te bereiken via een mobiele drager dan via een vaste pc, wanneer puur naar de cumulatieve bereikcijfers wordt gekeken. Ook valt op dat via de mobiele telefoon meer sites en apps worden bezocht dan via de pc. Daar staat dan weer tegenover dat het vaak om korte bezoekjes gaat. De meeste tijd wordt nog steeds achter de pc of laptop doorgebracht.
Tablet gebruik neemt toe
Ook het tabletgebruik in Nederland groeit. 1 op de 3 tabletgebruikers spendeert meer tijd aan zijn tablet dan aan televisie kijken. Gamen, browsen op het web en het checken van nieuws en email zijn de populairste activiteiten op de tablet. T-Commerce, oftewel Tablet-Commerce neemt daarbij ook toe. 31% van de consumenten wereldwijd kocht dit jaar al een product of dienst via de tablet. In 2018 wordt verwacht dat 61% van de consumenten via de tablet producten zal kopen.
Bron: Emerce & Tomorrowmobile