Op maandag 25 augustus is er een bijzondere campagne van Radio538 live gegaan op www.538.nl. In deze ‘win met de zin’ campagne kunnen Radio538-luisteraars raden van wie de vier verschillende stemmen zijn die je hoort in een radiofragment. Dit radiofragment wordt ieder uur afgespeeld op de radiozender.
Fullscreen interstitial
De banner voor deze winactie van Radio 538 is een full screen formaat, een zogeheten interstitial. Door middel van een interstitial kan de uiting direct in het midden van de webpagina over de eigenlijke content van de website, ofwel van de publisher, heen worden geplaatst. Daarbij worden in de uiting van Radio538 twee dynamische elementen getoond, hetgeen dat deze advertentie juist zo specifiek maakt. Een van de elementen is de actuele ‘afteller’. Deze teller telt af van 59 naar 0 minuten, waarmee live wordt aangegeven wanneer het fragment afgespeeld zal worden op Radio538. Wanneer de teller op nul komt, verschijnt de tekst ‘luister nu naar Radio 538’ in beeld. Het andere dynamische element in de interstitial geeft weer wat de huidige jackpot is voor deze winactie. Deze pot wordt na ieder fout antwoord aangevuld met €250 euro.
Real-time banner
Weborama maakt het met deze interstitial mogelijk dat Radio 538 realtime haar content kan regelen. Het bedrag in de banner kan worden aangepast en er kan worden ingesteld hoe lang het nog duurt voordat het winactie-fragment opnieuw wordt afgespeeld. Door middel van de techniek van Weborama kunnen deze twee dynamische elementen worden geplaatst in de interstitial, ofwel live in de advertentie zelf.
Bekijk de uiting hier in onze Weboshowcase