Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

Mobile advertising in 2014: Doorpakken!

Posted on December 19, 2013

2013 was eindelijk het jaar van mobile advertising. Zo, dat is er uit.

Eindelijk zijn er veel consumenten én adverteerders mobiel actief, eindelijk zijn er vernieuwende campagnes die mobiele apparaten centraal stellen, en niet geheel onbelangrijk: eindelijk zijn er goede campagneresultaten door een juiste inzet van mobile advertising.
Maar behouden we in 2014 momentum? Of maken we een sprong vooruit? Mijn overtuiging is dat 2014 het afgelopen jaar in creativiteit, volume en succes gaat overtreffen. Vier trends die mijn aanname bekrachtigen:

  1. Introductie mobiele betaalmogelijkheden
    Het is nog een beetje koffiedik kijken, maar ik vermoed dat 2014 het jaar gaat worden dat we op grote schaal eenvoudig en veilig mobiele aankopen kunnen gaan doen. Zij het via NFC, iBeacon,mobiele iDeal, Pay Pal mobile, Vodafone wallet of Google: er gaat een dominante betaaloplossing komen. Zodra deze eenmaal is omarmt, kunnen zelfs de grootste mobile advertising sceptici (lees: conversie gedreven adverteerders) niet meer om smartphones en tablets heen.

  2. De opkomst van tablet advertising
    Ondanks het feit dat in eind 2013 meer dan de helft van alle huishoudens minimaal één tablet bezit, is het voor mij een raadsel gebleven waarom deze mobiele apparaten zo massaal worden genegeerd in een campagnestrategie. Maar in 2014 gaat dit veranderen, want ik vermoed dat de digitale focus van campagnes van desktop naar tablet verschuift. Door de combinatie van dalende aanschafprijzen, grote adoptie onder consumenten en 4G internet maakt tablets hét advertisingmedium van 2014.

  3. Audience optimalisatie
    Volgend jaar kunnen adverteerders gerichter campagnes inzetten op mobiele apparaten door meer gebruik te maken van audience targeting. Nu wordt een oceaan aan gebruikersdata genegeerd omdat het überhaupt live krijgen van een campagne alle tijd en energie opslokt. Zodra er meer routine is opgebouwd, kan er worden gefocused op targeting. Anders gezegd: 2013 was om ervaring op te doen, 2014 wordt om deze kennis te benutten. Door te testen met variabelen als device, OS, leeftijd, locatie, tijdstip, geslacht, beroep en app specifieke kenmerken gaan campagneresultaten gigantische performance verbeteringen laten zien.
  4. Meer connected devices, meer mogelijkheden
    ‘The internet of things’ is dichtbij. Heel dichtbij. Steeds meer niet voor de hand liggende devices worden voorzien van mobiele besturingssytemen en breiden de interactie mogelijkheden uit. Google glass in combinatie met je tablet campagne? Je smartphone gebruiken om live interactie te hebben met een commercial op je smart tv? Waarom niet? Google Labs heeft in 2013 al wat deuren geopend en inspiratie gegeven. Maar hoe gaat het verder? Volgend jaar gaan we, hopelijk, de eerste massale oprechte cross-mediale campagnes zien waarbij tablets en smartphones centraal staan.