Sanoma en Adrime Weborama realiseren nieuwe uiting voor tablet
Hoofddorp, woensdag 18 september 2013 – Vandaag introduceren Sanoma en Adrime Weborama als eerste in Nederland een homepage takeover in HTML5 die zowel op desktop als via de browser op tablet werkt.
Met deze nieuwe ontwikkeling kunnen adverteerders profiteren van een groter bereik en lagere productiekosten, omdat slechts één uiting nodig is voor beide schermen. De ABN Amro-creatie is vandaag via de browser op desktop én tablet op NU.nl te zien. De campagne is in samenwerking met mediabureau Universal Media en creatief bureau Red Urban opgezet.
Het internet wordt steeds vaker via verschillende apparaten gebruikt. Uit onderzoek van Smartinsight.com blijkt dat het internetgebruik wereldwijd via een mobiel apparaat in één jaar gestegen is van 11% naar 21%. “Het tabletbereik is enorm groot, maar werd eerder nog niet goed benut, omdat de techniek het niet toeliet. Recentelijk hebben we de floorad en de billboard al voor tablet beschikbaar gemaakt, maar we zijn vooral erg trots om als eerste in Nederland de home page takeover ook voor tablet aan te kunnen bieden”, aldus Paul Appelhof, Accountmanager Mobile bij Adrime Weborama.
Minder creaties, meer impact
De verwachtingen voor de homepage takeover zien er goed uit. “De resultaten van de floorad en de billboard scoren gemiddeld al dertig procent hoger dan ‘desktop only’ uitingen. Dit komt mede door de unieke eigenschappen, zoals swipen en een gyroscoop, die tablets hebben. Het voordeel voor adverteerders zit hem ook in de lagere productiekosten. “Adverteerders willen terecht graag overal goed zichtbaar zijn. Daarom hebben we een homepage takeover ook op tablet beschikbaar gemaakt. Wij streven ernaar om op elk medium een optimale beleving aan te bieden”, aldus Norman van Ameyden, Mobile accountmanager Sanoma.