Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

Business case: De nationale postcode loterij

Posted on November 19, 2013

In samenwerking met de Nationale Postcode Loterij en Marktplaats Zakelijk presenteert Adrime Weborama de resultaten van ‘de Geluksmunt’ campagne. Deze innovatieve campagne is een perfect voorbeeld van Mobile Rich Media advertising. Door slim gebruik te maken van verschillende unieke Smartphone eigenschappen heeft de campagne bijzonder goede resultaten behaald.

Campagne informatie

  • Formaat: Smartphone halfpage + fullscreen layer
  • Targeting criteria: iPhone gebruikers
  • Campagneperiode: 19 – 26 juli 2013
  • Inzet: Marktplaats

Doelen

  • Marktplaats bezoekers speels bewust maken dat hun postcode geld waard is
  • De features van een iPhone benutten om leads te genereren

Benadering

  • Door middel van een Gyroscoop aangestuurde game, de bezoeker bewust maken dat de prijs ook bij hem/haar kan vallen
  • Door gebruik te maken van een click –to – sms feature, kan de bezoeker een gratis SMS naar de Nationale Postcode Loterij sturen om teruggebeld te worden en de eerste maand gratis mee te spelen voor €3,6 miljoen

Resultaten

  • Impressies: 2.5 miljoen
  • Expand Ratio: 0.73%
  • Gemiddelde interactietijd: 14 seconden
  • Interactie Ratio*: 40.06%
  • Conversie ratio**: 30%

Reactie Nationale Postcode Loterij

Daan Peters – Marketing manager Nationale Postcode Loterij

‘Door deze samenwerking hebben wij een innoverende stap kunnen ervaren in mobiele marketing. Deze case laat ons opnieuw zien dat mobiel oneindig veel mogelijkheden biedt voor relevante interactie met potentiële deelnemers. De Postcode Loterij ziet dan ook uit naar een volgende samenwerking op het gebied van innovatieve mobiele marketing.’

Reactie Marktplaats Zakelijk

Joep Hutschemakers – Hoofd Media & Partnerships Marktplaats Zakelijk

‘Het mobiele gebruik groeit exponentieel. Momenteel komt 32% van onze traffic via smartphone en 15% vanaf tablets. Echter zijn de advertentiebudgetten nog niet evenredig verdeeld. Het is mooi te zien dat we samen met onze partner Adrime en de Nationale Postcode Loterij de kracht van mobiel kunnen testen.’

Download de business case als one-page

Live preview

*Interactie = de ‘geluksmunt’ game volledig uitgespeeld
**Conversie = lot(en) gekocht na het versturen van een SMS