In samenwerking met de Nationale Postcode Loterij en Marktplaats Zakelijk presenteert Adrime Weborama de resultaten van ‘de Geluksmunt’ campagne. Deze innovatieve campagne is een perfect voorbeeld van Mobile Rich Media advertising. Door slim gebruik te maken van verschillende unieke Smartphone eigenschappen heeft de campagne bijzonder goede resultaten behaald.
Campagne informatie
- Formaat: Smartphone halfpage + fullscreen layer
- Targeting criteria: iPhone gebruikers
- Campagneperiode: 19 – 26 juli 2013
- Inzet: Marktplaats
Doelen
- Marktplaats bezoekers speels bewust maken dat hun postcode geld waard is
- De features van een iPhone benutten om leads te genereren
Benadering
- Door middel van een Gyroscoop aangestuurde game, de bezoeker bewust maken dat de prijs ook bij hem/haar kan vallen
- Door gebruik te maken van een click –to – sms feature, kan de bezoeker een gratis SMS naar de Nationale Postcode Loterij sturen om teruggebeld te worden en de eerste maand gratis mee te spelen voor €3,6 miljoen
Resultaten
- Impressies: 2.5 miljoen
- Expand Ratio: 0.73%
- Gemiddelde interactietijd: 14 seconden
- Interactie Ratio*: 40.06%
- Conversie ratio**: 30%
Reactie Nationale Postcode Loterij
Daan Peters – Marketing manager Nationale Postcode Loterij
‘Door deze samenwerking hebben wij een innoverende stap kunnen ervaren in mobiele marketing. Deze case laat ons opnieuw zien dat mobiel oneindig veel mogelijkheden biedt voor relevante interactie met potentiële deelnemers. De Postcode Loterij ziet dan ook uit naar een volgende samenwerking op het gebied van innovatieve mobiele marketing.’
Reactie Marktplaats Zakelijk
Joep Hutschemakers – Hoofd Media & Partnerships Marktplaats Zakelijk
‘Het mobiele gebruik groeit exponentieel. Momenteel komt 32% van onze traffic via smartphone en 15% vanaf tablets. Echter zijn de advertentiebudgetten nog niet evenredig verdeeld. Het is mooi te zien dat we samen met onze partner Adrime en de Nationale Postcode Loterij de kracht van mobiel kunnen testen.’
Download de business case als one-page
*Interactie = de ‘geluksmunt’ game volledig uitgespeeld
**Conversie = lot(en) gekocht na het versturen van een SMS