Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

Online gokmarkt gaat open: dit heeft ook invloed op jou..

Posted on October 04, 2021

Vliegen de digitale roulettetafels en pokerfiches je ineens om de oren als je het internet op gaat? Dat is geen wonder. Vanaf 1 oktober mogen online casino’s namelijk adverteren in Nederland. En dit heeft ook invloed op jou..

De casino’s die een KSA kansspelvergunning hebben bemachtigd, mogen nu adverteren. De verwachting is dat zij veel advertentieruimte gaan inkopen, en dit kan de prijs opdrijven.

Maar wees gerust.

De media industrie heeft al door dat er een kans is op een overkill. De verwachting is dat de publishers zelf regels gaan opstellen om ‘gok-advertenties’ af te remmen. Daarnaast zijn er ook verschillende regels vanuit de overheid die de consument en indirect andere adverteerders zullen beschermen:

  • De doelgroep waarop de advertentie is gericht is ouder dan 25 jaar.
  • Er mag geen gebruik gemaakt worden van rolmodellen die veel invloed hebben op jongeren of zelf jonger dan 25 jaar zijn.
  • Er moet een vergunning zijn van de Kansspelautoriteit voor het type kansspel waarvoor wordt geadverteerd.
  • De spelers dienen goed voorgelicht te worden over voorwaarden die gelden bij een bonus.

Wij zitten er met onze neus bovenop en houden het voor je in de gaten.

Ben je benieuwd wat er specifiek voor jou veranderd in deze nieuwe situatie? Neem dan contact met ons op & wij vertellen je er alles over!

PS.

Wij hebben trouwens wel een idee hoe een stortvloed aan ‘gok-advertenties’ toch leuk kan zijn: voeg een spelelement toe! In een interactieve advertentie kan je mooi het ‘fun’ en ‘risico’ gehalte terug laten komen. Zoals hieronder! #Inspiratie