Pling, je schermtijd de afgelopen week bedroeg gemiddeld 3 uur per dag. Wat?!
Inmiddels besteedt de Nederlander 72% van de internettijd dagelijks op mobiel. Dit betekent dus ook een aanpassing voor je Rich Media advertenties. Voor welke formaten kies je? En hoe maak je het interactief?
Het kan op een mooie en soms zelfs eenvoudige manier. Er wordt rekening gehouden met het formaat, de hoeveelheid tekst en er is gekozen voor overzicht: slechts 2 buttons.
Door gebruik te maken van interactie binnen de uiting, daagt men de gebruiker ook uit om een uitgesproken smaak te bewandelen. Kies niet zomaar een drankje, join the Royal Club!
- In de video probeert de barman de gebruiker te verleiden om een keuze te maken tussen de twee Royal Club smaken. Hier wordt slim gebruik gemaakt van handgebaren van de barman. En let ook op de actieve/inactieve kleuren van de buttons.
- Nadat er een keuze is gemaakt krijgt de gebruiker een nieuwe video te zien. Deze video geeft de gebruiker een goed gevoel: ‘Good choice!'
- Tot slot ziet de gebruiker de gekozen smaak met een eigen ‘exitclick’: Koop nu!
Rekening houden met de mobiele gebruikers voor Rich Media is nu echt wel een moetje. Gelukkig zijn de mogelijkheden op mobiel ook eindeloos: the sky is the limit!
Wat vind jij van interactieve advertenties voor de smartphone?