Het laatste kwartaal is begonnen dus de hoogste tijd om met nieuwe formaten te komen die programmatic in te kopen zijn en makkelijk op te zetten zijn met bestaande creative assets.
De Coverflip
Allereerst een nieuwe Mobile Expandable: de Coverflip. Dit splinternieuwe formaat combineert het interactieve karakter van de good old swipecube met de optie voor expanded fullscreen content voor maximale impact. In het verleden is de vergelijkbare expandable Mobile Canvas regelmatig successvol ingezet alleen de creatie in HTML werd vaak als lastig ervaren. Door bij de Coverflip gebruik te maken van vertical 9:16 images is creatie van dit nieuwe formaat een stuk makkelijker geworden. Gebruik dus je vertical social media assets ook voor dit nieuwe formaat en ga live in no-time. Meer info en voorbeelden vind je [hier].
Easy Content ads
Daarnaast introduceren wij de Easy Content ads: een set formaten die content style advertising combineert met het interactieve karakter van Rich Media. Met deze nieuwe Easy Content ads kun je makkelijk meerdere interactieve formaten maken: 970x250, 300x250, 300x600 en 400x225. Al deze formaten zijn ook in te kopen via Impact Marketplace. Je kunt kiezen tussen een Image, Swiper of Video en de styling is een combinatie van content & brand guidelines. Het maken van deze formaten is al gedaan. De specs bestaan simpelweg uit tekst, afbeeldingen en video dus dat is een makkie. Meer info en voorbeelden vind je [hier].