Ook dit derde kwartaal pakken we de data erbij om te zien hoe de verschillende formaten hebben gepresteerd. Een kwartaal dat goed begon met de heropening van vele zaken en het stukje bij beetje terugkrijgen van de bewegingsvrijheid. Momenteel, typend vanuit het werkkamertje, lijkt dit wel een eeuwigheid geleden. Echter, nu dit kwartaal voorbij is kunnen we de balans opmaken en bekijken of het verschil in bewegingsvrijheid (mede) een verschil teweegbrengt in de benchmarks.
Zoals altijd maken we een benchmark analyse van alle campagnes die via Weborama NL draaien. Dit rapport is dan ook gebaseerd op alle campagnes uit de periode van 1 juli t/m 30 september 2020. De benchmarks worden toegelicht aan de hand van drie metrics: CTR, Engagement rate en Viewability rate. Hierbij staat de Engagement rate voor alle opzettelijke interacties van de gebruiker (clicks, buttons, vergrotingen, video controls). Daarnaast wordt er bij Viewability rate gekeken volgens de MRC standaarden.
Benieuwd naar de benchmarks van het afgelopen kwartaal? Download het rapport hier
Mocht je vragen hebben, neem dan contact met ons op sales@weborama.nl
Ps. de benchmarks van Q2 2020 kun je hier vinden.