Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

Mobile trend update Q3

Posted on November 11, 2015

Is het gras bij de buren echt groener? Hoe doen ze dat dan? Twee keer per jaar publiceert Weborama een mobile benchmark rapport en geeft daarmee uitgevers, mediabureaus en adverteerders inzicht in het huidige mobile advertising klimaat. Want wat werkt nou écht goed, en wat werkt niet? In afwachting van het volgende mobile benchmark rapport (wat zal verschijnen na afloop van Q4, 2015), presenteren wij hierbij 5 trends waargenomen tussen 1 juli en 30 september 2015.

Mobile trend 1:
Grote (mobile) formaten als de halfpage, de rectangle, de interstitial en de double banner worden steeds vaker ingezet. We zien op al deze formaten een stijging ten opzichte van Q1 en Q2.

Mobile trend 2:
Op smartphone ligt de verdeling tussen views op Android en iOS vrijwel gelijk (iOS: 49,08% Android: 50,28%). Op tablet daarentegen scoort iOS veel hoger (79,71%) dan Android (19,63%). Windows speelt op zowel Android als iOS een minimale rol (<1%).

Mobile trend 3:
In Q1 en Q2 worden nog opvallend veel uitingen getoond op devices die draaien op verouderde operating systems (23,82% van de Android gebruikers heeft een OS lager dan Android 4.3, 1,46% van de iOS gebruikers heeft een besturingssysteem lager dan iOS 6). In Q3 is het aantal Android gebruikers met een besturingssysteem lager dan Android 4.3 afgenomen tot 18,18%. Het aantal iOS gebruikers met een besturingssysteem lager dan iOS 6 is afgenomen tot slechts 0,92%.

Mobile trend 4:
De video, de cube en de slider zijn nog steeds de meest ingezette interactieve features op zowel tablet als smartphone. Verder zien we dat er ook banners worden ingezet met meerdere interactie elementen, zoals een video binnen een cube. Deze formaten scoren met zo’n 30% ver boven de gemiddelde interactie ratio (6,3%) van interactieve campagnes.

Mobile trend 5:
Het absolute aantal mobiele campagnes blijft in Q3 stabiel ten opzichte van het aantal mobiele campagnes in Q1 en Q2.

Wil jij ook hoog scoren met jouw mobiele campagne? Zet dan in met een groot formaat, inclusief interactief element, of twee, of drie… Bekijk ‘mobile advertising biedt unieke mogelijkheden’om nog meer uit je campagne te halen.