Wie het snelst klikt, wint de auto. Heel cool!
Onze Bastiaan heeft in zijn jaren bij Weborama heel wat opzienbarende projecten voorbij zien komen. Maar als hij één favoriet moet uitkiezen, is het de zogenoemde BannerBahn.
Om de Volkswagen GTI te lanceren was er echt iets heel groots bedacht. Op een vliegveld was een parcours geschilderd waar de auto overheen racete. Op het traject waren ook de websites geschilderd.
'En die race werd live in beeld gebracht zodat je die auto dus realtime door de banners op vier verschillende sites zag scheuren. Van NU.nl naar De Telegraaf en door naar AutoWeek en Geen Stijl. Om 12 uur was de race. De kijker moest klikken op de auto, je moest sneller zijn dan de nieuwe GTI!’
BannerBahn was een technische monsterklus!
‘Je moet allemaal dingen inbouwen zodat mensen niet kunnen hacken. Zorgen dat ze de klik niet konden manipuleren of wat dan ook. En alles moest synchroon lopen. Er kwamen veel technische vraagstukken bij kijken! Dat zijn de coole dingen. BannerBahn heeft ook de Webbie gewonnen. Dat is de Oscar in de banner-wereld. Het is heel mooi om met zo’n project te bewijzen wat er allemaal kan.’