Vanaf 2011 wordt de Native ad steeds meer ingezet en vandaag de dag zien we dan ook dagelijks ‘sponsored content’ voorbij komen. Daarom is in samenwerking voor Quantum een nieuw Native formaat ontwikkeld: de Native Mozaïek.
Deze uiting bestaat uit een interactieve banner, kleine afbeelding, korte tekst en een titel. In de Mozaïek staan vier kleine mozaïek elementen die openklappen on-click. Hierin kan een korte tekst en CTA worden opgenomen. Bij het klikken op de grotere mozaïek kom je op de landingspagina. Wanneer er op één mozaïek element wordt geklikt blijft deze in kleur en worden de rest van de elementen zwart-wit. Onderzoek toont aan dat wanneer er gebruik wordt gemaakt van zwart-wit in de banner dit de CTR verhoogt met 46%.
De Mozaïek banner heeft een CTR benchmark van 0,63%. Doordat de banner dezelfde stijl als de lay-out van de website heeft valt deze niet op en lijkt het alsof het een artikel is. Daardoor zijn mensen eerder geneigd om het te bekijken en hun inhoud te consumeren.
Dit formaat kan exclusief bij Quantum worden ingezet. Neem contact op als je hier meer over wilt weten.
Quantum Advertising - Native Mosaic Ad from Weborama Nederland on Vimeo.