Elke maand ontdekken we tussen de honderden campagnes weer bijzondere en opvallende pareltjes van Rich Media uitingen. Om deze inspirerende creaties te delen organiseren we elke maand de Campaign Of The Month; een wedstrijd waarbij creatieve bureaus elke maand strijden om de beste campagne aan te leveren op het gebied van creativiteit, innovatie, gebruik van features en gebruiksvriendelijkheid.
Uit alle maandwinnaars wordt vervolgens aan de hand van een jury van deskundigen uit het vakgebied + publieksstemmen 1 jaarwinnaar bekend gemaakt, beter bekend als: The Campaign Of The Year.
Welk creatief bureau verrassen we dit jaar? Bekijk de video hieronder:
And the winner is..
Met 29,6% van de publieksstemmen en uit het oordeel van de vakjury is er een duidelijke winnaar naar voren gekomen. Namelijk:
PostNL, Decemberzegels APTO Billboard + Skins
Wij feliciteren het Team van Men In Green met het behalen van deze prijs.
Enkele quotes van de jury:
De reden dat ik voor deze uiting heb gekozen zit hem in de opbouw van de uiting, allereerst vind ik het leuk dat de uiting interactief is, echter zijn bijna alle uitingen dit. Wat er voor mij uit springt is de look and feel van de uiting die ook echt aanzet doet om er mee te interacteren, waar de overige uitingen voor mij vrij standaard aan voelen en de gebruiker niet echt doen zetten tot interactie. Verder speelt hij goed in op de periode waarin gebruikers kerstkaarten sturen en hiermee toch top of mind komen.
Hoe trek je de aandacht voor iets simpels als een postzegel? “Nou dat hebben ze goed gedaan. Het ouderwetse gevoel creëren van een kaartje schrijven met moeders aan de eettafel en dat jij dan de postzegel mag uitkiezen. Er ligt niet te veel kerst poespas op de tafel, zodat de focus bij de postzegels en het kerstkaartje is.”
Wat je te weinig ziet, is interactie, interactie tussen links en rechts van een banner. Je ziet de postzegel mooi zweven, duidelijke tijdbalk, als de tijd voorbij is, zie je de kaart mooi opschuiven en de postzegel op de kaart verschijnen.”
“Bewegende beelden trekken de aandacht, interactieve banners zorgen voor engagement. Met name de eenvoud in combinatie met interactiviteit zorgt ervoor dat deze banner opvalt ten opzichte van andere APTO’s, waardoor de gebruiker meer gericht is op de animatie die komen gaat. “
De vakjury van dit jaar:
Marco Bar – Disxt
Eric Honingh - CODE D‘AZUR
Daan Hissink Muller - CODE D‘AZUR
Emy van Alphen - Havas
Stefan van de Linden - Adurrance
Farah Bouna - Perform
Ramon - Bannerheroes
Sharon du Pau - Sanoma
Cris Gonzalez - Sanoma
Maarten – Havana Harbor
Sanne Draaijer - BOL.com
Voor iedereen die heeft gestemd dank je wel.