Traditioneel is februari STEM-maand bij Weborama, maar anders dan bij de gemeenteraads-, of tweede-kamerverkiezingen nemen wij daar niet slechts 1 dag voor. Nee, bij Weborama mag iedereen 2 weken lang stemmen op de mooiste, beste, opvallendste Rich Media Campagne van het afgelopen jaar. We hebben 11 kandidaten met elk hun eigen unieke kenmerken. Het viel natuurlijk op dat er ook in 2017 enkele bekende namen voorbij kwamen maar betekent dit dat winnaars van vorige edities dit jaar ook een grote kans maken met de award naar huis te gaan? Dat bepaal JIJ!
Kiezen van de Winnaar
De winnaar wordt voor 50% gekozen door iedereen die de Campaign Of The Year website bezoekt en daar stemt. De andere 50% wordt bepaald door een zorgvuldig samengestelde vakjury (10p) met daarin vertegenwoordigers van media-agencies, creative bureaus en uitgevers.
Waar let ik op?
Waar moet je op letten om de winnaar te bepalen? Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten, maar onthoud dat het een wedstrijd is voor creatieve bureaus. Het gaat dus niet om de vraag of het een goed product of merk is en ook gaat het niet om het campagne concept. Zelf letten wij vooral op de mate van creativiteit, innovatieve features en goed gebruik van Rich Media technologie.
De creaties en 11 genomineerden kun je hier bekijken op de Campaign Of The Year actiepagina. Voor je gemak hebben we ze hieronder ook nog even op een rijtje gezet.
Januari/februari: Evisio met Canal Digitaal eSports TV
Maart: Norsa met Holland Casino
April: Qban met Vriendenloterij Prijzenpolonaise
Mei: Das Banner met Samsung QLED TV
Juni: Fresh Fruit Digital met VW Arteon
Juli: Men in Green met Bol.com Kobo plus
Augustus: Men in Green met Walibi Lost in Gravity
September: Storm Digital met Videoland Regen
Oktober: Storm Digital met KLM Birthday
November: Interactive Services (R) met Bendes
December: Mr.Ynk met NPL Prijzenpot
Wil je nog eens terugkijken hoe het vorig jaar ging? Bekijk hier het filmpje van de uitreiking: