Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

BigFish - ontdek verborgen trends met een diepe duik in data

Posted on April 09, 2018

Hoe vis je onontgonnen business opportunities uit een duizelingwekkend grote zee aan data? De oplossing: BigFish - een Digital Insights tool die opkomende trends uit zowel online als offline kanalen visualiseert. Eindelijk een overzichtelijke en snelle manier voor merken om hun bereik te vergroten en om nieuwe strategieën te ontdekken.

Digital Insights tool BigFish is toepasbaar op alle digitale informatie die door en over merken en hun concurrenten gegenereerd is. Met al deze data zijn opkomende trends te signaleren en is je positie ten opzichte van concurrentie snel te achterhalen.

Dat werkt zo: de tool meet het huidige bereik van een merk door in realtime honderdduizenden sleutelwoorden te ontsluiten uit alle beschikbare kanalen. Uiteraard online, maar ook offline: door tekst in te laden (denk bijvoorbeeld aan transcripties van video’s of gesprekken van callcenters) kan je ook deze data eenvoudig analyseren.

Inzicht en intuïtie

Vervolgens worden trends op een visueel aantrekkelijke manier gestructureerd in overzichtelijke segmenten. BigFish werkt intuïtief, zonder dat er door het betreffende merk technisch ook maar iets hoeft te worden geïnstalleerd of aangepast.

Door in te zoomen op segmenten of deze zelfs te combineren krijg je nog meer vernieuwende inzichten. En dat is waardevol: deze insights kunnen toegepast worden voor een aangescherpte of zelfs hernieuwde positionering van een merk, product of dienst - of ze kunnen als leidraad dienen bij een nieuwe content- of creatie strategie. Door de indeling in segmenten is het ook eventueel mogelijk specifieke doelgroepen te activeren door targeting.

Lancering en ontwikkeling

Aan de lancering van BigFish ging bijna een jaar ontwikkeling vooraf. Het werd ondersteund door de ruim 15 jaar ervaring die Weborama heeft met de ontwikkeling van linguïstische algoritmen voor het analyseren van grote hoeveelheden data. Inmiddels is de tool ingezet voor tientallen brand-insights projecten met de grootste merken wereldwijd.

Cases en concurrentieanalyses

Heineken bijvoorbeeld heeft zijn positie ten opzichte van andere grote bierbrouwers in Mexico laten toetsen. UBS deed een onderzoek naar opkomende markten en heeft hun positie binnen een aantal technologische ontwikkelingsgebieden laten analyseren. En in Rusland voerde Heinz een BigFish-analyse uit om te onderzoeken welke recepten voor babyvoeding het beste aansluiten op de vraag van de markt. Het zijn slechts enkele voorbeelden van cases die business opportunities hebben opgeleverd die niet uit de gangbare bronnen naar voren kwamen.

Weten wat BigFish voor jouw organisatie kan betekenen?

We komen graag langs om alle mogelijkheden toe te lichten. Bel: 020 524 6690 of mail: michel@weborama.nl voor meer informatie of het inplannen van een presentatie.