De laatste tijd is er weer veel vraag naar interactie benchmarks, ingebouwde custom interactie metingen, timers en custom clicks. Marketeers en buyers zijn steeds bewuster bezig met hun Rich Media inzet. Ze willen weten hoe gebruikers met display en video uitingen omgaan, wat daar van te leren valt, en hoe audiences die interactie zijn aangegaan opnieuw of meer bereikt kunnen worden.
Een eenvoudige vorm is het opbouwen van een retargeting pool op basis van banner interactie. Zie hieronder twee voorbeelden van Bol.com met L’Oréal en Rituals. Hierbij kan er in de banner keuzes gemaakt worden binnen een make-up lijn en een cadeauzoeker. De insights die deze interacties verstrekken worden gebruikt om audiences te maken en dynamische landingspaginas te creëren.
Wij zouden graag helpen om een stap verder te gaan: analyseer de audiences die interactie aan gaan en/of converteren. Ga daarmee op zoek naar meer bereik met dezelfde gedrags- of sociodemografische kenmerken. De interactie of de timer events in display, maar ook progress in video kunnen insights geven die je kunt gaan activeren. Het kan ook insights geven die je simpelweg niet verwacht had en een vertrekpunt vormen voor een creatieve briefing of zelfs een alternatieve campagne.
Van Rich Media naar Data
Uiteraard is dit allemaal ‘learning by doing’, maar we helpen je graag om een test op te zetten. Dagelijks gaan er veel Rich Media campagnes live en het zou geweldig zijn als er wat meer first party data (campagne data) gespiegeld wordt aan onze third party database om op die manier optimaal gebruik te maken van de tools die binnen Weborama beschikbaar zijn. Neem contact met ons op als je hier meer over wilt weten. We staan voor je klaar.