Ochtendmens? Hell NO!
07:15 uur: Elke ochtend gaat mijn Wake Up Light rond 7:15 aan en lijkt het gelukkig net alsof de zon vol in mijn kamer schijnt. Niet veel later schakelt de radio in en luister ik naar het ontbijtnieuws waarna ik mijn bed uit spring om (nog steeds maar half wakker) een lekker broodje te maken om mijn dag goed te starten.
Afhankelijk van het weer kies ik tussen fiets of OV: Is het warm (10°C+) en droog? Dan lekker met de fiets en anders lekker warm met het trammetje.
08:50 uur: Een werkdag bij Weborama begint natuurlijk met een heerlijk kopje cappuccino. Zonder een koffie kan je toch niet opstarten! Terwijl mijn PC opstart drink ik mijn koffie om vervolgens mijn dagelijkse checklist af te lopen. Werkmail (traffic emailbox en persoonlijke werkmail) checken, zijn er urgente mailtjes? Wat is er binnengekomen in de afgelopen nacht? Technische vragen of een nieuwe site toegevoegd aan een netwerk? Werk aan de winkel! Wat staat er allemaal live en werken ze goed? Onze traffic emailbox is nooit leeg en bij drukke tijden is het bijna niet bij te houden. Gelukkig is het traffic team goed op elkaar ingespeeld en gaan we snel aan de gang om alle mailtjes zo goed mogelijk te beantwoorden en weg te werken.
10.30 uur: Sales heeft weer nieuwe campagnes binnen gekregen en collega Emiel kan wel wat hulp gebruiken bij het Trafficken. We stemmen even af wie wat oppakt en dan is het knallen!
12:30 uur: Als het om eten gaat ben ik er altijd als eerste bij, daarom ga ik altijd op tijd naar het souterrain om door onze officemanager Vanessa verrast te worden. Elke dag hebben we weer een uitgebreide lunch met een salade, een warme schotel, smoothies, lekker brood, noem het maar op. Na de lunch gaan we meestal met de guys een potje Fifa spelen om ons even op te laden. Na één of twee potjes haken de meeste al af om weer aan het werk te gaan.
13:15 uur: Eenmaal achter mijn PC is het altijd weer een verrassing wat er in onze traffic mail box staat. Net als in de ochtend check ik alle mailtjes om de taken weer goed te verdelen. Normaliter krijgen we creaties van een reclame- of mediabureau maar nu wordt het rechtstreeks door een publisher aangeleverd met de vraag of wij deze HTML5 banners kunnen gaan hosten. Omdat deze niet in onze template zijn gemaakt, moeten we nog wel wat werk verrichten en onze scripts gaan toevoegen voordat het allemaal goed en soepel werkt. Naast deze banners hebben we meerdere traffic requesten (request om een campagne te verwerken) vanuit de business developers binnen gekregen. Meestal wil iedereen als eerste geholpen worden wat voor adops vooral neerkomt op ‘managing expectations’.
15:00 uur: Om de dag goed af te sluiten moeten we natuurlijk alles snel maar secuur wegwerken. We krijgen op een dag zoveel mailtjes met vragen, traffic requests, template specificatie aanvragen en materiaal dat je je wel kunt voorstellen hoe onze traffic emailbox en mijn persoonlijke werkmail eruit kan zien. Als er zich opeens toch een live issue voordoe laten we alles uit onze handen vallen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ondanks dat het regelmatig vol staat met mailtjes, is het altijd leuk om dit door te lezen. Gelukkig krijgen we regelmatig complimentjes en zelfs taarten van klanten, dan kan mijn dag niet meer stuk :-).
18:00 uur: De dag sluit ik meestal rond 18u af om lekker naar huis te gaan. Eenmaal thuis is het schoenen uittrappen, tv aan en op de bank ploffen. Rond 9 u ga ik meestal naar de sportschool maar als het mooi weer is dan ga ik lekker in het park joggen.